Dag 21

Rotterdam - Castets

augustus 2006

Wij zijn blij om jullie te mogen mededelen dat wij onze reis die wij vorig jaar hebben moeten afbreken weer gaan hervatten. We zijn al een tijdje weer aan het trainen om de laatste 1000 km naar Santiago de Compostela te gaan afleggen. We hebben in die tussentijd 2 nieuwe fietsen gekocht namelijk de “Koga Miyata Randonneur”. We hebben 1000 km op deze fietsen gereden en zijn tot nu toe zeer tevreden met deze koop. De plannen zijn om terug te fietsen van Santiago naar onze auto in Bearritz maar weten dat nog niet zeker.We vertrekken op 22 augustus en overnachten halverwege ergens, en zullen op 23 augustus in Bearritz arriveren. Wij zullen bij een vroegere collega van ons namelijk Peter Huth, blijven overnachten. Hij heeft ons een parkeerplaats voor onze auto aangeboden voor de tijd dat wij aan het fietsen zijn naar Santiago. Dit is voor ons geweldig daar wij niet precies wisten waar we de auto veilig konden laten staan. We fietsen dan van Bearritz naar Pissos. Dat is ongeveer ± 200Km.We zullen jullie van daaruit weer op de hoogte gaan houden van onze vorderingen. We hebben er weer zin in en rekenen weer op jullie support.

Thys en Els

22 augustus
Het was een heerlijke dag, geen rare dingen  alles ging vlekkeloos. De zon schijnt en we hebben er zin in.
We zijn in Poitiers, we hebben overnacht in Hotel Premiere Classe op de tweede verdieping.
We durfden de fietsen niet op de twinnieload te laten en hebben ze naar  de tweede verdieping gebracht in onze hotelkamer, wat mocht.
Het is ook echt bijzonder apart om altijd een plek voor je fiets te moeten zoeken. Zonder fiets is er geen vakantie meer.

23 augustus
Vanochtend na een lekker ontbijtje zijn we vertrokken. We zijn 300 meter verder en we hebben een lekke band met de auto. We rijden toevallig  door het industrieterrein en zijn bij een vrachtwagengarage, "Boury vehicules  industriels". Ze helpen ons meteen. Wat een behulpzame mensen. We hebben geen reserveband, dat zat niet bij de auto wel gas waar we de band mee kunnen  oppompen. Wij vinden dit dus niks. Onze band is nu naar een speciale garage die hem repareert. Zodra wij de kans kijgen zullen wij een reserveband kopen. Thys is met de dame van de receptie naar een andere garage. Ik ben achter gelaten als een soort waakhond over de fietsen en de auto en zit in de zon mijn verslag te  schrijven.
We zijn weer onderweg, we rijden langs plaatsen waar we vorig  jaar gefietst hebben. We zijn zelf onder de indruk van de afstand die we vorig jaar afgelegd hebben.
We zijn bij Peter Huth aangekomen en het is  gezellig. We laten de auto achter bij hem. Thank you Peter for letting us park  our car at your place.

24 augustus
Vanochtend uit Anglet vertrokken en net als vorig jaar met regen. Ik weet nu dat ik blij moet zijn met regen. We moesten even wennen aan de zware tassen aan de  fietsen.
Het landschap was gelijk heuvelachtig. Wij wilden wat training op weg naar Pissos en dat hebben we gekregen. Heuvel op heuvel af. We hebben zo'n 20 km om moeten fietsen. We durfden niet over de N124 te fietsen, ze reden  daar naar ons gevoel 140 km per uur en er was geen fietspad. Het was gewoon zelfmoord als jij daarop ging rijden.
We zijn geëindigd in een plaatsje  dat Castets heet, het ligt naast de A63/N10. We willen zo snel mogelijk naar Pissos om dan aan de officieële route te beginnen.
We zullen, zeker weten, lekker slapen.

We hebben 85 km gefietst.

Dag 20

Dag 22