Dag 14

Châtellerault - Château Garnier

18 juli 2005

Vertrokken met heerlijke bewolking, lekker koel en een beetje tegenwind echt Hollands weer. Zoals altijd hebben we problemen om uit een grote stad te komen.  We fietsen altijd wel een paar keer verkeerd. We zijn over de brug Pont Henry IV over de rivier de Vienne gefietst. We zijn richting St. Cyr gefietst en hebben enkele klimmetjes gehad met als beloning hele mooie uitzichten. (en spierpijn)

We zien regelmatig chateaux en vinden dat al heel gewoon,  alleen als het een echte mooie is stappen we van de fiets af. Bij Traversais  hebben we een hele mooie gezien.
We zijn van Dissay naar Poitiers gefietst, dit is ook een heel grote stad en wordt ook wel de stad der kerken genoemd. Ook hier zijn we een of twee keer fout gereden. Het verkeer gaat met een rotvaart langs je heen.
Vanmiddag was de wind wel pittig te noemen.  We zaten ook vaak in the middle of nowhere!
Wat is het hier rustig. Als  jullie rust willen om even bij te tanken dan is dit de plaats. Je ziet echt niemand. Je waant je alleen op de wereld.

We hebben 88 Km gefietst.

Dag 13

Foto’s dag 14

Dag 15